Dini Tecrübe, Vahiy ve Nübüvvet
-
Ahmet T. Karamustafa, Yeni Bir Din Felsefesi Arayışı ve Elmalılı Hamdi Yazır, Osmanlı Devleti’nde Din ve Vicdan Hürriyeti, 2000, sayı: , s. 289- 295.
-
Bayram Dalkılıç, Sadreddin Konevî Vasiyetnâmesi’nin Din Felsefesi Problemleri Açısından Değerlendirilmesi, Makâlât, 1999, sayı: 2, s. 157- 168.
-
Bayram Dalkılıç, Yirminci Yüzylın İlk Çeyreğinde Türkiye’de Din Felsefesi, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, sayı: 17, s. 63- 110.
-
C. Stephen Evans, Din Felsefesi Nedir?, çeviren: Rafiz Manafov, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2007, sayı: 2, s. 199- 204.
-
Cafer Sadık Yaran, Din Felsefesi Araştırmalarında Karşılaşılan Bazı Problemler ve Çözüm Yolları, Günümüz Din Bilimleri Araştırmaları ve Problemleri Sempozyumu, (Samsun, 27-30 Haziran 1989), 1989, s. 505-511.
-
Celal Türer, Whitehead’in Din Felsefesi, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2002, cilt: II, sayı: 2, s. 35- 54.
-
Charles Hartshorne, Amerika’da Din Felsefesi, çeviren: Veli Urhan, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1989, sayı: 5, s. 425- 430.
-
David A. Pailin, Din Felsefesi Nedir?, çeviren: Ferit Uslu, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005/1- 2, cilt: IV, sayı: 7-8, s. 121- 154.
-
F. Leroux, Fransız Lisanıyla Konuşulan Memleketlerde 1914’den 1925’e Kadar Din Felsefesi [I], çeviren: Mustafa Şekip [Tunç], Darülfünun İlahiyat Fakültesi Mecmuası, 1927, cilt: II, sayı: 5- 6, s. 57- 77.
-
H. J. Paton, Filozofların Dünyası ve Din, çeviren: Mehmet S. Aydın, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1983, cilt: XXVI, sayı: , s. 207- 221.
-
Henri Dumery, Bir Din Felsefesi Mümkün Müdür?, çeviren: Zeki Özcan, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1991, cilt: III, sayı: 3, s. 273- 280.
-
John Hick, Din Felsefesi Nedir?, çeviren: İsmail Çetin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1992, cilt: IV, sayı: 4, s. 339- 342.
-
John Williams, Amerikan Din Felsefesi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2002, cilt: II, sayı: 4, s. 173- 217.
-
John Williams, Heidegger’in Din Felsefesi, çeviren: Mehmet Türkeri, Murat Yıldız, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2002, cilt: II, sayı: 6, s. 187- 224.
-
Kamer Mürşüdlü, C. Afqanî’ye Göre Dinin Felsefesi, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2008, sayı: 9, s. 245- 258.
-
Kevser Çelik, Feuerbach’ın Din Felsefesi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2006, cilt: VI, sayı: 17, s. 71- 86.
-
Murtaza Korlaelçi, Din-Felsefe Etkileşimi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, cilt: XXXIX, sayı: , s. 69- 77.
-
Murtaza Korlaelçi, Din Felsefesi ve Geçmişi, Felsefe Dünyası, 1994, sayı: 13, s. 64- 77.
-
Mustafa İlboğa, Heidegger’in Din Felsefesi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2005, cilt: V, sayı: 14, s. 227- 228.
-
Mustafa Kök, Temel Problemleri Çerçevesinde Nurettin Topçu’da Din Felsefesi, Dinî Araştırmalar, 2000, cilt: III, sayı: 7, s. 83- 92.
-
Paul Tillich, İki Tip Din Felsefesi, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XII, sayı: 1, s. 331- 344.
-
Recep Alpyağıl, “...Olarak Görme” (Seeing as ...) Hadisesinin Din Felsefesine ve Dinsel Hermenötiğe Katkıları Üzerine Wittgensteincı Bir Deneme, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(12), sayı: , s. 201- 215.
-
Recep Alpyağıl, Çağdaş Felsefedeki “Armağan” Tartışması Din Felsefesine Ne Kazandırabilir?, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2009, cilt: XIII, sayı: 38, s. 87-102.
-
Recep Alpyağıl, Model ile Engagement Arasında Din Felsefesi -Abdulkerim Süruş Örneği Üzerinden Bir Tartışma-, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 19, s. 29- 45.